2013. február 14., csütörtök

New Times - vegyes


Ó a New Times...! Ha ez a zenekar nem létezett volna, és nem mellesleg nem ismertette volna meg velem Lakatos Barbi annak idején, akkor nagyon valószínű, hogy ez az oldal most nem létezne. Mert hát ugye volt a Mode és a Bonanza két olyan csillagként, melyekhez képest az ember próbálta újraértelmezni magát a világban. Hogy előtte mi volt azt hagyjuk...Szóval akkor jött ez a leányzó, aki azt mondta, hogy van más is. Na ja. Mi más lenne? Egy hódmezővásárhelyi zenekar. Ez sokat segített. Az említett település ugyanis rendkívül távol esett lakóhelyemtől, és semmiféle hírértékkel nem bírt ez a közlés. Sőt! Na, hogy jobb, mint a Bonanza. Hát akkor ide véle. Bevallom, nem minden hátsószándék nélkül adtam be a derekam, és átvettem a kazettát. Ez hetekig pihent a szobámban háborítatlanul. Majd - talán az egyre sürgetőbb visszaigazolási igény hatására - behelyeztem a magnóba. Onnantól kezdve évekig ki sem került nagyon onnan. Meglehet, hogy az elfogultság mondatja velem, de a New Times szinte tökéletes. Nagyon egyedi hangzás találkozott jó ötletekkel, a szövegeikkel pedig sikerült megtalálniuk azt a vékony mezsgyét, mely a filozofikusság és a könnyen érthetőség között található. Például:

Illúzió

Fáradt reggel korán ébredsz
Ezt teszed, csak így élhetsz
Képzelődsz és álmodozol
De előbb-utóbb megváltozol
Ne hidd, hogy csak egy vagy a sok közül
Fedezd fel, hogy ki vagy!
...tested árnyékában izgass fel, ringass el!
És ha holnap reggel újraébredsz,
Tán majd rá is ébredsz
Hogy illúzióid csalódása
nem vezet a valóságba.

Ne gondold: "csak egy vagyok"
Te ne mond el, hogy jó vagyok
És én sem mondom: "szép vagy"
Te nem azért születtél, azért vagy
Potenciális képességek
és egyre múló képzelgések
Bántanak, csak bántanak...
De ne add fel a vágyadat!
De ha holnap reggel újraébredsz,
Tán majd rá is ébredsz,
Hogy illúzióid csalódása
nem kerget a valóságba.

Az itt bemutatott anyag eléggé heterogén. Feltételezhető, hogy több, különböző időpontban készült kisebb terjedelmű demó összefésülésével keletkezhetett. Akadnak itt koncertfelvételek is. Különös, hogy ezek legtöbbször sokkal jobban szólnak, mint a "stúdió" (ami inkább egy szoba lehetett) körülmények között rögzített változatok. És nem csupán azért, mert kevésbé zajosak, hanem azért is, mert kihallható belőlük valami plusz, amivel élőben valóban felturbózták a dalokat. Jelen összeállítás talán egyetlen gyenge pontja a Monoton világ c. szám maxi verziója. Az eredeti jobb volt. De erről majd egyszer máskor.


                                 New Times - vegyes by Gabor Gabor on Grooveshark

2 megjegyzés:

  1. Úristen, de jó, hogy megtaláltam! Kazettán átmásolta nekem vki 1990 környékén (fehérvárra jártam akkor gimibe), de nem volt ráírva semmi a kazettára. Durva így 24-25 év után újra hallani! Ezer hála!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szerettem,ezen felül jó viszonyt ápolok az alaptagokkal ma is.Sajnálom,hogy széthordta Őket a szél.Ketten a mai napig a zenével foglalkoznak.Közülük Lányi Lala még ismert is lett.A másik két tag még sokáig együtt zenéltek H2O néven.

    VálaszTörlés